sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

En förkyldning och möjlig maginfluensa

Kategori: Allmänt

Igår när jag skulle hämta loppan på förskolan är det första hon skriker ut "mamma ***** kräktes på mig". Åååå here we go again tänkte jag.. Var helt och fullt beredd på att vakna inatt och duscha, städa och bädda om och om igen. Men hon klarade sig tydligen! Så jäkla gott. Nog för att det smittar bra med magsjuka men tacka fan för att den inte är luftburen. Smittan sprids endast genom kräk och poop.. Det är därför jag har klarat mig när ungarna varit sjuka de senaste gångerna. Extrem handtvätt, dusch och ALDRIG händer i ansikte. Inte klia ögon och pilla i munnen (eller näsa för den delen). 😂 


Sen kan man ju få direkt stänkspya i ögon och mun när man har hand om magsjuka barn.. jag vet, äckligt men sant. Då är det definitift kört. Då är det bara att vänta in helvetet. Ja iaf, vi verkar ha klarat oss denna gången. Om jag fortfarande är hemma med Penny nästa är blir det ingen förskola för Ellie årets första månader! Vi har nog varit sjuka 2 av 3 månader. Penny den lilla stackaren har fått mest och värst skit. Och idag ska hon vaccineras igen. Lilla stackaren. Hoppas hon inte blir sjuk igen nu. 






Kommentarer


Kommentera inlägget här: