sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

En onsdag

Kategori: Allmänt

Sovmorgon idag. Vi vaknade vid 09 och traskade ner för trappan och startade Greta gris på tvn. Gjorde lite kaffe och kidsen käkade flingor. Sen gick vi ut och lekte en stund. Fattar ni hur värdefull dessa dagar är? Vi gör allt och ingenting. Jag bara njuter av de små liven. 


Penny försöker gå på pottan, Ellie hann inte till toan inatt.. steker köttbullar och Penny brände sitt lilla finger. Mjölken spills ut, ketchupen var tydligen slut.. små hyss hittas på och jag hittar inte den gröna pennan. Pussar ges och tas ofta, stooora mysiga kramar, kläder byts konstant och jag har 5 par strumpor i mina handväska. Ellie skriker och blir förbannad på sina tårar, hon slår bort dem och blir helt röd i hela ansiktet, Penny gapar mamma 7544 gånger om dagen. Ingen äter maten jag lagat, det blir gröt innan läggdags idag igen. Penny gömmer sig bakom sin filt och paddan ligger på hela dagen. Ständigt tjat om när vi ska fika och några i familjen käkar bamsetandkräm bakom en stängd dörr. Bråk om dosan, tjat om mössa.. Snälla låt mig aldig glömma dessa dagar. De är de värdefullaste jag har ❤️



Kommentarer


Kommentera inlägget här: