sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

Pippi

Kategori: Allmänt

Det har hänt något i mig. Jag vet inte om det är för att jag har en 30-års kris eller för att ungarna börjar bli stora. Eftersom jag inte behöver vaka över dem konstant så har jag lite tid över. Ja, jag måste ju ha koll på dem men, ja ni fattar. Frågor börjar poppa upp i mitt huvud. Om stora och små saker. Det händer tydligen när man inte har små som kräver en konstant. Vad vill jag göra? Ska jag börja jobba? Fler barn? Flytta? Om jag kommer in på högskolan? Jag har tom funderat på att flytta familjen utomlands. Eller om "this is it". Ska vi gå här resten av livet? Eller vad finns det för möjligheter? Ni som känner mig vet kanske att ibland kan det vara mycket snack och lite verkstad och det är säkert så i detta fallet med.. kan va. Men man undrar ju. 


Ett kid till, eller inte? Eller vänta bara? Jag har ju alltid velat bila genom USA och nu skulle vi kunna göra det typ nästa sommar.. om vi vill. Om vi får barnvakt, eller vänta tills barnen blir större och tycker det är roligt eller okay att sitta i bil mycket. Ja att släppa kidsen i flera veckor till någon annan är ju också en fråga. Jag vill ju inte vänta tills man blir för gammal heller! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: