sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

Trött

Kategori: Allmänt

Den senaste veckan har jag varit så jäkla trött. Alltså ni vet när energin bara ligger på botten och man vill bara ligga i soffan hela dagarna. Vet inte vad som har hänt riktigt. Har även haft dålig matlust och tycker inte att mat "smakar" gott eller som det brukar. Vaknar mycket på natten och allmänt rätt irriterad och otålig. Bara liksom bläää. Blää. 

Så jäkla tråkigt. Tyar knappt med ungarna eller mig själv. Lite höstdepp kanske? 

Även om energin varit på botten så måste man ju hålla igång. Är i princip klar med ommålning av plåttaket och har målat och städat ut vår skrubb/garderob. Sen har jag  städat verkstaden och burit upp skit på vinden. 

Vi dividerar om infarten och trädgården och ska ta tag i det i höst.. det enda vi är överens om är att vi inte vill ha kvar singeln. Vi vill inte sköta den och så som det ser ut nu är en katastrof tycker jag. Så det blir antingen gräs eller stenläggning. Jag tror gräs på innergården och så tar vi singeln och lägger den på infarten till huset. Jag vill ha en lättskött trädgård och lägger vi sten som kostar jävla massa pengar och inte sköter det, va fan är då vitsen? 
Men så kommer nästa sak. Vad gör vi med uteplatsen? Plattorna som ligger där är sönder och skitfula och de ligger inte plant. 
Jag vill hellre ha sten än trall. Jag tycker att det är så mycket snyggare, men nicco vill ha trall. Ja och så kommer taket och garaget till eftersom de sitter ihop. Garaget behöver vi men det börjar säga upp sig, ska vi riva det med då? Och så helt plötsligt pratar vi en jäkla massa pengar. Ja ni förstår.. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: