sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

Läget

Kategori: Allmänt

Vi har lite tuffare dagar hemma. Oron över barnen har släppt lite men hänger som ett mörkt moln över mig. Det är så jobbigt. Ellie är helt på tvären, vill inte göra något. Allt är en kamp just nu. Vill inte sova, inte klä på sig, inte byta blöja, inte gå på pottan, inte borsta tänderna, knappt äta.. Bryter ihop titt som tätt. Imorse vakna jag av att hon låg och grät tyst. Hon va förbannad och ledsen för att jag hade tagit mitt täcke?! 
Penny är glad som vanligt bara jag håller mig inom synhåll. Går jag iväg bryter hon ihop. Separationsfasen? Hon har lärt sig att kryphoppa fram, så nu förflyttar hon sig lite själv. Skönt, men jobbigt för allt hon hittar åker in i munnen. Får hålla golvet väldigt rent.. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här: