sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

Förälder

Kategori: Allmänt

När vi fick reda på att vi vänta Ellie trodde jag att mitt liv skulle förändras lite, inte helt och hållet. Festkvällar och lata dagar i sängen och soffan trodde jag skulle finnas kvar på agendan. Inte lika ofta såklart men ibland iaf. Det gör det inte. Här ska vi va glada om man får sitta ner när man äter, eller försöker gå på toa för den delen! Men jag älskar det. Jag är så tacksam över att jag har varit hemma med loppan och nu med Penny. Det är värt allt och mer därtill. Tiden kommer aldrig igen, vet ni. 
Det bästa med att vara förälder är kärleken så klart. Någon älskar dig mest av allt även när man står där i skitiga kläder som luktar kräks, otvättat hår och mörka ringar under ögonen. Man är varandras allt. Trots att man ser för jävlig ut och luktar (stinker) gammal bröstmjölkspya får man världens goaste kramar och pussar och min favorit, ett lutat huvud mot ens axel. Man får sova nära. Riktigt in your face nära. Det är gött! Man får somna till ljudet av små andetag, snarkningar och smaskande. De blir alltid glada när man kommer in i rummet, skiner upp som solar. Hur kan de bli så glada av lilla mig? Haha! 
Man får dansa när man vill. Inga konstigheter! Helst ska man dansa hela tiden. Och i affären ska man definitivt dansa. Och sjunga högt.. Man får köpa saker hela tiden. För det är mycket mer okay att handla till någon annan, speciellt till barn. Och de behöver ju verkligen nya kläder nästan hela tiden. Perfekt ju! Och det är roligare att handla fina saker till barnen än till sig själv.  
Man lär sig nya saker om sig själv. Var går gränserna? Vad är viktigt? Hur många äpplen är okay att äta per dag egentligen? Och hur dålig blir ett barn i magen efter 5 äpplen? Svar: jättedålig! Hur äckligt är det egentligen med lite kiss på fingret? Svar: inte så äckligt! Hur många gånger kan man trampa på en legobit innan man plockar upp den? Svar: 5. 
Hur svårt är det att bajsa med publik och dörren öppen? Svar: inte alls svårt. Hur ont gör det i hjärtat när ens barn blir besviken? Svar: värsta som finns. 
Hur mycket kan man älska någon? Svar: så mycket att man nästan inte vill leva för att det är för mycket! 





Kommentarer


Kommentera inlägget här: