sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

Tid

Kategori: Allmänt

Någon har bytt ut pennsan! Nej, ja skoja bara. Hon kanske är i nån jäkla fas eller något. Hon har alltid varit så foglig den där tösen. Men inte längre! Vill inte ligga i vagnen, (dax för sittdel?) vill inte somna på kvällarna, vill inte ligga i nästet på natten, vill knappt sitta still.. Det liksom bara hände något de senaste dagarna. Detta fuckar upp min lilla "egentid" jag har när hon somnat och de andra redan sover. Då brukar jag liksom måla naglarna, noppa brynen, glo tv-serier och äta 200g choklad osv. Inte mycket av det de senaste kvällarna. Jag vill gärna ha den tiden ju! Och behöver den för min psykiska hälsa.. Jag älskar den tiden när jag inte behöver vara mamma i 1 timma. 

Och Ellie har haft nån jäkla nattskräckshistoria de senaste nätterna. Kan det bero på flunsan tror ni?!  Hon låg seriöst och sov på mig inatt med armarna runt min hals. En unge på mig och en i armhålan.. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: