sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

Ellie

Kategori: Allmänt

Ellie blir snart 2,5 år. Min lilla tokstolla! Du är så jävla söt, fattar inte att jag tillverkat och klämt ut en sån söt unge faktiskt! Du är full i fan ibland och du kan driva mig till vansinne, MEN. Mest av allt och oftast är du så go så jag vill äta upp dig. Jag älskar när du skrattar, och jag älskar att du får mig att skratta varje dag.. Nu pratar du på och nu får mamma och pappa snart börja välja sina ord noga. Du skyddar din syrra och det gör mig stolt, att du har tagit dig an henne är bland det bästa som finns. Så fort du hör henne skrika eller gråta gör du mig uppmärksam på att hon är ledsen. Det betyder att du redan nu är omtänksam och inte vill att hon ska vara ledsen. Hon är ju din lilla "baj". Du älskar att hjälpa mig med allt jag gör. Det blir inte alltid rätt och/eller bra men mysigt har vi iaf. Du hjälper mig att laga mat varje dag. Med en slö kniv tar du i så du nästan spricker när du skär gurkbitar.. Mycket hamnar i magen redan här så det är inte alltid du äter så mycket när vi sätter oss vid bordet och ska äta. Du har energi och kan leka och röja i timtal med du kan också sitta still och titta på "blabla" i soffan ett bra tag. Du tar din lilla filt och maj och så säger du; kom mamma, mysa. Och så sitter du på din plats i soffan och jag på min. För du tycker om när det är som det brukar, allt och alla har sin plats. Du gör oftast som jag säger även om jag måste påminna dig flera gånger om vad som gäller. Och du är oftast okay med att man säger till dig. Du blir arg ibland men det går över fort. Du är så fantastisk lilla barn! Jag äskar dig till månen, tillbaka, till månen igen och tillbaka, igen och tillbaka...  










Kommentarer


Kommentera inlägget här: