sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

2016

Kategori: Allmänt

Nytt år, nya sjukor. Tjena flunsan! Jag Ellie och Penny har ju varit sjuka till och från den senaste månaden och igårkväll small det till rejält. Ellie va lite dåsig på dagen men inget så liksom. Men senare, jädrar vad dålig hon blev, eller är. Kaskadspydde först över soffan.. Och jag blev så rädd att det var magsjuka så jag börja nästan lipa.. Sant! 
Ställde henne i duschen och då ville hon ha en macka?! Det vill man ju inte om man är magsjuk så då googla jag lite och kom fram till att det måste vara influensa. Hög feber, kräkningar, matt och frossa.. Samma som penny hade för några dagar sedan.. Fy fan så sjuk har hon aldrig varit innan. Jag blev allvarligt rädd och sa tom till nicco att vi måste vara beredda på att ringa ambulansen. Tips! Googla inte för mycket. Finns en del skrämsel därute.. 
Man är inte så tuff som mamma när ungarna är så sjuka, det gör ont av oro i hela kroppen. Satt och mata lilla loppan med små bitar clementin nu för ett tag sedan, hon va så trött och kokhet.. Orkade inte ens äta själv. Självklart har jag gett febernedsättare men det hjälper inte helt och hon har fått maxdos på ett dygn. Och ja jag har också flunsan. Mår ej bra. 
Men gott nytt år på er! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: