sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

Sjuk

Kategori: Allmänt

Idag ville Ellie gå och vila efter middagen. Båda barnen sov (jippi!) och jag kolla serier. Rätt som det är hör jag - brooouuugh och broough ahhh broougg. Helvete. På täcken, kuddar och givetvis madrassen med.. Och jag får panik. Hela Ellie är täckt av kräks. Hela ansiktet och håret.. Jag får ju ta henne i famnen och springa ner med henne i duschen. Som tur är kom nicco och kunde springa upp till Penny och ta henne. Jag kan ta det mesta av mina barns diverse kroppsvätskor.. Men detta var något i egen klass. Jag med min magsjukefobi. Hujedamig. Så ni vet vad jag har gjort hela kvällen. Sanerat. Sen ville hon inte äta men ingen feber. Sov en stund och sen var hon bättre. Åt en klämmis och sen en halv glass. Jag blir så sjukt rädd att det ska vara något allvarligt fel. Googlar som en galning. Tänker på allt hon ätit, har hon slagit sig? vilka hon träffat osv bara för att kunna utesluta allt. Det är hemskt! 
Nu hoppas jag att hon inte kräks i den sanerade sängen inatt. Och inte jag heller.. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: