sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

Amma

Kategori: Allmänt

Penny har ju börjat äta riktig mat nu men jag ammar fortfarande. Hon är ju 7 månader så det är snart dags att sluta amma på dagarna iaf. Med Ellie ammade jag tills hon blev 8 månader och delammade några månader till. Jag fick ju någon form av mjölkstockning nu när jag var iväg (svårt att säga för hela brösten var ju stenhårda) och nu har jag åkt på fanskapet igen. Det är säkert bara för att jag håller på att trappa ner amningen men fan va ont det gör.. Jag kan inte minnas att jag hade några problem med Ellie?! Lite sår och så men inte alls som med Penny. Nu har det krånglat från och till hela tiden. Det enda som hjälper är ju att amma men då kallar man ju på mer mjölk! Ont i hela kroppen och känner mig sjuk. Hoppas det blir bättre tills imon. Så förbannad blir jag med, nicco tror att jag ömkar mig och hittar på. Du är ju sjuk hela tiden säger han! Fan han hade inte pallat en dag med två ungar och mjölkstockning.. Och jag lovar det hade han inte! Varför i helvete är karlar befriade från allt med graviditet, barnafödande och amning egentligen? Det är så orättvist. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: