sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

Diagnoserat mig själv

Kategori: Allmänt

Jag tror jag har GAD! Generaliserat ångestsyndrom. Det stämmer jävligt bra på mig iaf, jag kanske bara har en släng av det men jag känner igen mig mycket i beskrivningen. Den ständiga ågren över allt som även paralyserar mig. Oron som gör att jag aldrig kan somna till mina tankar. Ångest över allt! Oro över allt! Jag är ju alltid rädd för allt nästan. Ju mer jag tänker på det ju mer passar det. Varför har jag aldrig tagit det där jävla körkortet? Varför har jag inte gjort saker jag egentligen velat göra? Varför har jag aldrig haft ett riktigt fast jobb? Herregud jag är ju snart 30.. Katastroftankar och spänningshuvudvärk varje dag. Undrar om det är så?! Eller så är jag bara en jävligt orolig människa som blir paralyserad av rädsla för typ allt.. Jag trodde att min oro hade med åldern att göra, man blir äldre och förstår att man inte är odödlig osv. Men det kanske bara är att jag är lite knäpp då. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: