sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

Det där med att svära

Kategori: Allmänt

Jag älskar svordomar och använder mig flitigt av dem varje dag. Jag tycker att de liksom har sin plats i språket. Fan, helvete, jävlar och olika varianter ex. fan jävla helvete. Satan är också bra. Satans jävla skit. Och faaaaaaan med mycket betoning på a får vi inte glömma. Men hur gör man när det kommer till barnen? För min del får de gärna svära när det är befogat. Men det tror jag inte andra tycker. När de kommer till dagis och börjar svära när det går tokigt lär jag få mig en avhyvling av personal eller andra föräldrar vars barn har lärt sig "fan" av mitt barn. Men är det inte förlegat att man inte får svära? Alla svär ju! Förutom de som går i kyrkan. Varför får inte barn uttrycka och betona sina känslor med ett faaaan?! Sen finns det andra ord som jag inte tycker att man ska använda som svärord. Ex. fitta, bög, hora.. Och de vill jag inte att ungarna springer runt och skriker. Ellie snappar ju upp ord lite här och där, undrar när faaaaaan kommer. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: