sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

V. 39

Kategori: Allmänt

Det är som att gå runt med en stor jäkla bomb på sig nu. En bomb som kan gå av om 5 minuter eller om 14 dagar. När som helst kan första värken komma. Innan har jag nästan bara trängt bort tanken på förlossningen men nu börjar jag mer och mer tänka "kom igen nu, nu kör vi". Och så börjar jag tvivla på epiduralen.. Många som får ligga kvar med kateter eller inte känner krystvärkarna osv av den.. Kanske jag kör utan igen istället. Jag tar det som det kommer tror jag, får se vad jag känner när det är dags.. 

Imorgon jobbar Nicco sista dagen innan han går på semester i nästan 7 veckor. Vilket är typ resten av sommaren. Ska bli skönt att han är hemma så länge när bebisen kommit. Detta betyder även att imorgon är sista dagen jag och Ellie är helt själva. Sen blir det la full rulle med vakna nätter, blöjbyten och vaggning halva nätterna och amning 24/7. Jag minns det som igår. Man stod upp vid sängen, vaggandes fram och tillbaka halvsovandes i 20 minuter innan man vågade lägga sig ner. När man väl lyckats lägga ner henne och själv lagt sig tillrätta börjar det där gnyret (heter det så?) och det är bara att börja om igen.. Och förbannad var jag på nicco som sov sig igenom de flesta nätterna.. Svårväckt jävel! Men han tog några morgnar iaf så jag fick sova ibland. Denna gången har vi sagt att jag tar nätterna och han morgnarna. Det är det bästa när han är morgonmänska och jag är nattmänska. Det borde bli en bra balans! Jag kan mer än gärna vara vaken till 02, 03 men då måste man ju få sömn på morgonen. 


Frukost i soffan imorse. Drickyoggi, banan och jordgubbar. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: