sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

V. 36

Kategori: Allmänt

Tiden går verkligen snabbt nu. Veckorna bara susar förbi. Just nu ligger jag med vad jag tror är förvärkar. Med Ellie minns jag att jag då och då fick liksom ont i magen och det spände till ett tag men jag trodde att det var hon som sträckte på sig. Men nu har jag fattat att det är det som kallas för förvärkar. 
På något vis vill man ju att hon kommer tidigare än sagt eftersom den sista tiden är jobbigast mentalt och kroppsligt. Men samtidigt har vi så mycket kvar att fixa innan hon kommer så det vore bra om hon stanna inne några veckor till. Barnrummet är inte ens påbörjat! Vi måste till ikea och köpa garderober till alla saker som nu är i det rummet och mamma ska ha tillbaka ett drängaskåp så där försvinner lite förvaring och vi måste få upp staket. Sen är det småfix som att gå igenom alla Ellies gamla kläder och tvätta det som ska användas igen. Få till det på båda systrarnas rum.. Det är mycket som är oklart måste jag säga. Nicco har jobbat mycket den senaste tiden vilket gör att allt står stilla här. Det är nästan omöjligt att få något gjort när jag är själv med loppan! Hon vill hela tiden visa saker och att jag ska vara med och bygga och sortera leksaker och det är faktiskt viktigare att hänga med henne tycker jag. 


Gosegosigooos! Visst vill man bara gosa in sig!? 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: