sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

Slutspurten

Kategori: Allmänt

Äntligen är vi inne i slutspurten på denna graviditet! Snart börjar ett nytt kapitel i livet, med två barn. Det ska bli så spännande att träffa lillan! Hur ser hon ut? Liknar hon Ellie till utseendet och/eller till sättet? Hur kommer Ellie reagera? Hur blir livet? Kommer det bli en jäkla skillnad på att ha ett barn och att ha två barn eller kommer hon bara typ haka på? Man har ju sett på andra som fått sitt andra barn att det lätt blir så att pappan automatiskt tar mer ansvar över det stora syskonet och mamman det lilla eftersom man ammar. Men det blir väl vad man gör det till antar jag. Man tänker ju på något sätt att när förlossningen är över återgår allt till det normala, eller det nya normala men sen ska man ju amma typ varannan timma, man har ett stort sår i livmodern som ska läka och man ska blöda i många veckor, kanske ska man läka efter sprickor och bristningar.. Jag kollade aldrig hur jag såg ut mellan benen efter Ellie (och har nog aldrig gjort det) så när jag kom till efterkontrollen hos bm fick jag en chock när hon satte strålkastaren och därefter en stor spegel och bad mig kolla hur det såg ut efter födseln. Ja sa jag, jag vet inte hur det brukar se ut men detta ser la okay ut?! Tydligen hade jag blivit lite vanställd efter stygn på utsidan men det bryr jag mig inte så mycket om (så jäkla underlättad över att jag inte läcker urin, bajs eller har fått andra problem efter förlossningen). Så jag hoppas på att jag inte får allt för stora skador denna gången heller. Som vanligt börjar jag skriva om något och avslutar med något helt annat.. 



Ellan har tydligen lekt med kameran på mobilen...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: