sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

Ge fan i det

Kategori: Allmänt

Vid vissa tillfällen kommer du som förälder att stöta på personer som lägger sig i hur du fostrar ditt/dina barn. Det kan vara stora saker och det kan vara tillsynes bagateller. Så när är det okay att någon annan lägger sig i hur och vad du gör i din uppfostran? Jag har inget rätt svar men jag tänker mig att det är okay i vissa situationer som när det är livsfara eller när det är farligt för någon annan. För även när det är små saker det handlar om är det jäkligt respektlöst att någon annan säger att exempelvis barnet för göra något när föräldern strängt sagt nej och har en sund förklaring till sitt nej. Jag bryr mig oftast inte om vad andra föräldrar tycker och tänker om mig och mitt sätt med Ellie, jag känner mig ganska trygg i vad jag vill uppnå med mina regler. Vissa må tycka att jag är hård emellanåt men det skiter jag i. Jag hatar folk som "daddar" och låter barnet bestämma för att det inte ska bli liv i luckan. Jävla trams! (Men det skulle jag inte påpeka till dem om de inte bad om min åsikt såklart..). 
Ibland behöver man faktiskt bara svara "för att jag säger det" till ett barn när barnet ifrågasätter tycker jag. Ett litet barn förstår oftast inte innebörden i ett långt svar ändå. Iaf, jag har stött på några tillfällen när jag känt mig så jäkla förbannad över att någon annan kör över mitt nej. De kanske inte menar illa på något vis men fan skit i det bara. Har en förälder satt en gräns så låt det vara så om du inte har en riktigt bra förklaring! Punkt. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: