sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

Förskola

Kategori: Allmänt

Snart ska vi hälsa på vårt förstaval av förskola till loppan! Det är läskigt. Och jobbigt. Och kul. Fast mest jobbigt. Varför blir de stora?! Men jag hoppas att det blir kul och stimulerande för Ellie. Ja det blir det såklart. Det är jättejobbigt att släppa kontrollen som förälder. Jag fattar verkligen inte dem som tycker att det är skönt när ungarna är på förskolan. De är kanske lite coolare än vad jag är.. Tänk om någonting händer? Tänk om hon slår sig illa och jag inte är där? Tänk om någon är taskig vid henne? Usch det gör ont i hjärtat att tänka på det. Tänk om andras dumma ungar gör henne illa?! Tänk om någon vuxen gör henne illa? Nu mår jag illa... Nä, du får förbli liten och vara i mammas trygga famn resten av livet min älskade tös. Det är sjukt hur mycket man älskar sina barn och vad man skulle kunna göra för dem om någon gör dem illa. I nästan alla föräldrar bor det nog en omoralisk liten djävul.. 
Om jag ska vara ärlig så får nog fan nicco sköta det där med lämning på förskola, jag kommer stå där med gråten i halsen (eller bara rent av stortjuta) och inte vilja gå därifrån och alla kommer tro (inse) att jag är koko.. 



Morgonbönan 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: