sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

Ellie vs. Zelda

Kategori: Allmänt

Ja vi har ju forfarande problem med dessa två. Eller ja problem och problem, zelda undviker i största mån allt som har med Ellie att göra. Vilket har resulterat i att zelda knappt syn eller hörs hemma. Hon bara ligger i sin fåtölj för att komma ifrån henne. Det är faktiskt synd om henne.. Jag försöker vara en bra "flockledare" för de båda två men det är svårt. Ellie vill ju klappa och mysa och zelda är bara rädd och nervös vilket är en riktigt dålig kombo när man är hund. Hon är ju inte dominant här hemma utan det är just nervositeten som gör att hon nafsar, morrar och skäller när ellie närmar sig. Det blev ju inte bättre när ellan snubblade och landade mitt på henne för några veckor sedan.. Mamma har ju henne på helgerna och det älskar hon! Stackaren bara ligger och väntar på att bli hämtad hela veckorna.. Där får hon vara ifred och kan ligga var hon vill utan att bli störd. Sen måste bara mamma lära sig att vara flockledare ;) Eller hur mamma?! (hon gillar att skämma bort henne och låta henne bestämma lite för mycket). Det gjorde Nicco också när han hade henne själv och det är lätt att göra det när hon är så liten och söt men jag själv får spel på sånt. Vem tror ni gjorde henne rumsren och uppfostrade henne någotsådant iaf? Jösses, hon både kissade och bajsade inne, satt på matbordet och åt av andras mat, tiggde så fort nån åt något, satt och skällde i fönster 24/7, hoppade upp på alla som kom, sprang iväg så fort hon fick en chans, tuggade sönder allt! Sängkläder, kuddar, tvkontroller ja allt hon fick tag i. Så även om hon fortfarande har kvar skällandet och blir uppjagad varje gång det knackar på dörren tycker jag att jag gjort ett bra jobb med den lilla fisen! Och hon var inte valp när jag "tog tag i problemen" så det kan man inte skylla på! Undrar vad hon kommer tänka när vi kommer hem från bb med lillasyster.. Neeej inte en till liten jäkel jag måste skydda mig från.. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här: