sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

Värre dagar

Kategori: Allmänt

Jag har varit så kass alltså! Mjölkstas heter det tydligen och är inte kul alls. Brösten fylls med blod och vätska och blir som tegelstenar. Jag har haft feber och frossa blandat med rinnande svett, huvudvärk och yrsel. Nyförlöst och med en snart 2 åring som tydligen gick in i 2 års trotset när lillasyster kom. Jösses vilka dagar vi haft alltså! Jag vet inte ens vad jag ska säga.. Min älskade goa lilla tös har haft sånna utbrott. Slänger sig på golvet, dunkar huvudet i väggen, skriker och gråter. Det känns som att det är mitt fel för jag har ändrat på hela hennes liv och rutiner. Otroligt jobbigt! Jag vet ju att trotset är en naturlig del i ett barns liv och det ska tydligen vara den värsta tiden nu men det är bara så fruktansvärt jobbigt att se henne så förtvivlad och arg när hon inte får göra som hon vill. Sen blir man ju galen på att hon testar gränserna med allt med. Kastar allt på golvet, gör saker hon inte får osv.. Låt det gå över fort! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: