sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

Trista långa dagar

Kategori: Allmänt

Dagarna är lååånga nu. Vaknar till regn och somnar till regn. Men jag ska inte klaga på vädret! Det som är lite tråkigt är att man inte kan vara ute bara. Vi fortsätter lulla runt här hemma. Tvättar, bakar, städar.. Sov middag i nästan 2 timmar med loppan. Gott har man det iaf! Spänningen ligger i luften och nicco frågar mig nog hundra gånger i timmen om jag känner något annorlunda. Nja. Har börjat få lite molvärk till och från men inget mer. Man längtar ju tills dess att värkarna kommer igång sen vill man typ bara försvinna. Det som är bra är ju att man har lite koll på hur ont det ska göra innan man åker in. Haha jag skrattar åt mig själv när jag tänker på första gången jag åkte in med loppan! Så in i helvetes ont i typ 12 timmar och kommer in till förlossningen och är öppen 1 cm! Den smärtan jag tyckte var olidlig då var ju ingenting mot hur det blev senare.. Är det inte lite konstigt också att man inte gråter under förlossningen? Ibland kommer det ju en tår när man slår i tån illa.. Eller det kanske andra gör det vet ju inte jag iofs. 
Hoppas Nicco kommer ihåg att filma allt denna gången. Det glömde han helt bort med ellan fast jag tjatat på honom om att inte glömma. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: