sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

Måndag

Kategori: Allmänt

Dagarna flyter samman och det är bara en evig spiral av amma, byta blöja, försöka röja upp efter den stora virvelvinden (ellie) och att hålla alla nöjda. Ett stort hurra för att Penny sover bra på natten! Det är verkligen guld värt. Just nu sover jag med båda i sängen, Ellie bredvid och penny i ett nest på andra sidan om mig. Funkar bra än så länge. Det hade ju givetvis varit lättare om Ellan sov i sin säng men det är inte läge för det nu och hon behöver så mycket närhet som möjligt just nu märker jag. Det är verkligen konstigt att gå från att ha en ganska lugn tjej som oftast gör som man säger och sällan skriker eller trilskas till att hon gör precis tvärt om. Visst har vi haft jobbiga stunder och dagar men de har snabbt gått över och/eller haft en förklaring. Att hon inte sovit ordentligt, hungrig osv. Men nu verkar det som att hon utforskar sina tonlägen hela tiden. Det är väldigt höga toner på allt just nu. Men hon är samtidigt väldigt go också. Vill mysa med oss mer än vanligt och säger "kom" till lillasyster och sträcker sina armar mot henne. Vill vara med och byta blöja på henne, tvätta henne och klappar henne på huvudet, pussar och drar sin lilla nästa fram och tillbaka på hennes huvud. Hon blir så glad när jag ammat klart lillasyster och fått be ellie att vänta med vad hon nu vill och jag säger; så Ellie kom nu och sitt hos mamma ett tag. Så myser vi en stund och jag nästan riktigt känner hur hon slappnar av i hela kroppen. Otroligt viktigt att tänka på att hon också får lov att vara liten tjej, just nu med mycket som snurrar runt i huvudet som hon inte har verktygen till att hantera. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här: