sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

De första dagarna

Kategori: Allmänt

Okay, det är en stor skillnad på att ha ett barn och två barn. Speciellt två blöjbarn. Jag är trött, lättirriterad, känslig och har ont. Framförallt känner jag mig förbannat otillräcklig som mamma och det har jag aldrig känt med bara ett barn innan. Under nästan två år har det varit jag och Ellie och vi har nästan alltid haft samma rutiner. Jag har alltid prioriterat henne och har haft tiden till det. Nu går det inte längre och det är en omställning. De första dagarna var nog omvälvande för henne. Hon har varit så trött och uppjagad men idag har hon varit lite lugnare. Klart hon undrar vad det är som händer och vad det är för en liten filur vi kom hem med. 



Hon har tagit dockan som sin "bebis" och gör allt med den som hon ser att jag gör med lillasyster! Hur jäkla söt?! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: