sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

Rensa, städa och slänga

Kategori: Allmänt

De senaste dagarna har jag gått igenom Ellies rum och alla saker och lagt undan kläder som är för små. Det har aldrig riktigt blivit klart på hennes rum. Inte helt 100. Där är en inbyggd säng (som är 15 cm för lång för en vanlig madrass) som vi inte riktigt vetat vad vi ska göra med.. Om vi ska bygga om den lite så det blir en säng eller om hon ska ha en vanlig säng och så gör vi något annat med det utrymmet. Och nu tittar vi på ett annat hus så det blir la inte gjort nu heller. Nicco är helt inställd på att vi ska köpa nytt hus men jag är lite si och så. Det är lättare att köpa hus när man inte redan har ett. Nu ska vi ju isf sälja detta och det kan bli krångel med det osv. Där tror jag att vi balanserar varandra rätt bra. Nicco ser bara till det positiva och tänker att vad som än händer om det händer, fixar vi då medans jag tänker på allt som kan bli problem och bromsar lite. Jag vill också ha ett större hus med tvättstuga inne och två toaletter men jag vet även hur vi fungerar och hur lång tid det tar för oss att få upp en list.. Just med detta huset finns det lite att göra, och vissa saker kan man inte vänta med om man inte vill ha bekymmer senare. Och så ska vi få en liten tjej till, kanske mitt i allt då.. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: