sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

Ellie 19 månader

Kategori: Allmänt

Loppan blir snart 19 månader! Det är som att jag tittade bort i 2 sekunder när hon var nyfödd och nu helt plötsligt är hon så stor! Faaaan va snabbt det går. Alla säger att man ska njuta och ta vara på tiden när de är små och det har jag gjort men det går ändå för fort! Jag tror, jag skriver tror för att jag inte har något att jämföra med, att Ellie är ett "mellan barn" alltså hon är inte jättejobbig och inte heller jättelätt. Jag menar med sömn, mat, humör och allmäntillstånd. Med sömnen har vi nog tur, hon har sovit hela nätter sen hon var 8/10 månader. Äter gör hon mest hela tiden och hon är oftast glad. Förutom när de jäkla tänderna kommer upp! Hon har perioder då hon är extra mammig, men det gör inget. Jag försöker ta vara på de stunderna och dagarna för det kommer en tid då jag säkerligen kommer att vara jobbig och töntig enligt henne.. Mitt lilla hjärta. Hon kan 15-20 ord och dessa säger hon nog 1 miljon gånger per dag. Mamma, pappa, zelda, sitta, titta, elle/ella (ellie), maj (katt), biii (bil), backa (macka), äta, nanna, oj, nej, kaa (dricka), där.. Och hon är helt jävla fantastisk! Och det bästa jag vet är när hon skrattar det där bebis/barn skrattet som bara ungar kan! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: