sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

Rutiner

Kategori: Allmänt

Kan vara kul att läsa tillbaka på våra rutiner så såhär ser det ut hos oss just nu.

Vi vaknar runt 8-9. Ibland sover de till 10 tom! (Ni förstår varför jag inte är så trött). Ellie är hungrig direkt så det fixar jag först. Nu har hon fastnat för fil och flingor och velat ha det ett tag, annars macka eller havregrynsgröt. Penny ligger och mornar sig på ett täcke på golvet och jag sitter oftast med Ellie och dricker min frukost. Sen myser vi i soffan ert tag och jag ammar penny. Sen är det påklädning och efter det gör vi något. Leker med lego, ritar, går ut, handlar osv. Sen äter vi lunch. Rester eller något lätt. Sen leker vi, kanske går ut, ärenden, beror ju på vädret. Och ibland vilar ellan middag. Sen fikar vi, frukt oftast. Sen kommer nicco hem och då dricker vi kaffe. Sen är det kvällsmat, då äter vi ordentlig mat. Gör oftast jättemycket mat så att det räcker tills dagen efter med. På det sättet slipper jag tänka på lunch dagen efter, vilket underlättar mycket när man är själv med barnen. Sen är det bad eller dusch och mys i soffan. Jag fixar tvätt och städning och sen är det läggdax. Nicco går upp och lägger sig med loppan och jag ammar penny till sömns i soffan. Sen lägger jag henne i babynestet och går upp när hon somnat. Så ser en dag oftast ut hos oss nu. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: