sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

Ett nytt liv?

Kategori: Allmänt






Senaste dagarna i bilder. Penny gick snabbt från att vara en liten knodd som bara låg till en galning i gåstolen! Sitter själv, provar mat och står med stöd själv. Va tusan hände?! Du skulle väl vara liten föralltid.. Och Ellie babblar på. Nya ord, meningar.. Hon är så hjälpsam lilla loppan. Hjälper mig med allt, min ständiga följeslagare. Slänger saker i sopan, lägger tvätten i tvättkorgen, slänger sin blöja i sopan, hjälper till med tvätten osv. 
Så sjukt det är när man tänker på att för lite mer än 3 år sen visste jag inte ens att ni skulle komma. Vad ni skulle heta, se ut och berika mitt liv med. Folk börjar fråga om vi ska ha fler.. Jag kan inte tänka mig att Penny skulle vara den sista. Men det dröjer iaf några år innan. Jag börjar tänka på ett nytt liv nu. Ett sundare och smalare liv. Alltså såhär ser jag det. Gör jag det inte nu kommer jag aldrig ta tag i det. Alltså min hälsa och övervikt. Men jag måste hitta en hållbar deal. Ingen diet, ingen bantning utan en förändring för resten av livet typ. Inga förbud utan en balans på allt. Mer motion och mycket mindre socker. Ja jag funderar helt enkelt på hur det skulle funka. Jag är dålig på att hålla mig på stigen så det måste vara hållbart och hanterbart.. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: