sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

Efter semestern

Kategori: Allmänt

Tillbaka till verkligheten efter att nicco varit ledig. Igår var vi på bvc på läkarbesök för Penny, hon växer så det knakar! Nästan 5,2 kg och 58 cm lång. Tur att jag inte köpt kläder i storlek 50 till mina ungar för de hade redan varit för smått. 

Igår var en mardröm, eller ja förmiddagen. Penny gallskrek i flera timmar, vi skulle iväg till bvc och jag svettades bara jag tänkte tanken på att gå till bvc med syskonvagnen. Eftersom ellie har vägrat sitta i vagnen ett tag nu och jag inte kan hålla koll på henne samtidigt som jag kör vagnen visste jag ju att det kunde bli problem så jag lämnade loppan hos farmor på vägen.. Jag tycker det är så jobbigt att be om hjälp eller be andra ta hand om mitt/mina barn. Jag ser det som ett misslyckande på något sätt. Typ som att jag inte kan ta hand om mina barn själv. Iaf, idag har det varit ganska lugnt. Penny har inte skrikit och ellie har varit go. Förutom när jag ammar penny. Då kommer avundsjukan/svartsjukan fram ibland och det visar hon genom att nypa mig eller dra mig i håret. Vad gör man?! Jag går därifrån och säger till henne att det gör ont och att man inte får göra så. Är hon riktigt ättrig så har jag burit ut henne från rummet. Efter en stund kommer hon och kramar mig eller lägger huvudet i min famn så är det bra igen. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här: