sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

19 augusti

Kategori: Allmänt

Jag längtar faktiskt efter hösten. Tända ljus och filtmys i soffan! Hoppas vi får ordentligt med snö i vinter. Tycker mer om vintern än sommaren, men då ska det ju vara vinter med och inte en lång höst. De dagar då det är vitt, vindstilla, nån minusgrad och sol. De dagarna är sällsynta och de absolut bästa. 

Penny sover fortfarande, jag och Ellie sitter i soffan. Hon lägger pyssel på paddan (hon är grym på det). Och jag dricker kaffe. Idag ska vi försöka rensa lite i trädgården om jag får penny att sova i vagnen vill säga. Ellie har fortsatt att dra mig i håret och jag håller på att bli tosig på hennes beteende. Man behöver ju inte vara Freud för att förstå varför hon gör det men hur fan får man henne att sluta? Det händer alltid när jag sitter med penny så det är svårt att hindra henne eftersom jag måste avbryta amning. Jag har testat att lyfta ut henne ur rummet, bli arg, låtsas bli ledsen, ignorera.. Hon visar ånger men gör det ju igen ändå. Tur att jag inte är ömhårad. Igår drog hon sig själv i håret och fick loss en hel tofs utan att blinka! 

Detta skulle postats imorse men det kom lite emellan. Vi har haft en jättebra dag! Inga sura miner eller utbrott. Och ellie har inte dragit mig i håret! 




Systrar!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: