sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

Sömnen

Kategori: Allmänt

Ju längre in i graviditeten man går ju svårare blir det att sova gott. Svårare att sova och svårare att fortsätta sova en hel natt. Den sista månaden med ellie i magen bodde jag i soffan och sov mest några timmar lite då och då under natten och sov sen middag. Varför är det lättare att sova på dagen?! Jättekonstiga och verkliga drömmar, inatt drömde jag om att ryssland bombade sverige. Jag var så jäkla rädd och gömde mig i källaren på stråkvägen där de har sina läskbackar. Det är väl något undermedvetet med att jag är rädd och vill fly från allt typ. Jag är inte alls redo för en förlossning och att ha två barn. Jag ska ju det det vet jag men jag har inte landat i det än och det är bara några veckor kvar. Klart jag vill ha ut lillasyster och träffa henne men jag menar mer livet med två barn. Jag är så jäkla glad över att Ellie sover så bra som hon gör. Det betyder att jag också får så bra sömn som möjligt och jag tar varje chans jag får att vila för vem vet hur det blir sen när lillasyster kommit? Hon kanske vill vara vaken på natten.. Hujedamig! 


Satt ute och lyssna på åskan för några dagar sedan. Mysigt! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: