sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

Valet

Kategori: Allmänt

Det är blandade känslor vi vaknar idag efter gårdagens valresultat. Jag är glad för att alliansen bryts men att sverigedemokraterna är det tredje största partiet gör mig både ledsen och rädd. Om jag ska vara ärlig så tror jag inte bara att det är renodlade rasister som röstar på sd. Jag tror det är många som är missnöjda med exempelvis äldrevården och andra välfärdsfrågor som röstar just på sd för att de vill att vi lägger pengar på vården istället för invandringen. Svenska folket är missnöjda och det är väl sd som lovat mest förändring.. Men invandrarpolitiken bör nog ses om och svenska folket bör nog läsa på mer om vad som är sanning och fakta istället för att bara rösta för att man inte är nöjd med nuvarande politik. Och det är ju verkligen inte sd som ska sköta invandringspolitiken om man säger så.  
Jag vill och hoppas att socialdemokraterna går lite tillbaka till forna tider då cancersjuka slapp jobba och att den enskilda människan är värd mer än bara en i statistiken. 
Vi ska värna om alla människor. Unga, gamla, friska, invandrare och speciellt de svaga och sjuka. Att vissa håller på med bidragsfusk ska straffa den enskilde, inte massan! Det är det viktigaste! Människan är det viktigaste. Att alla är trygga och att skyddsnäten finns och alla har mat på bordet. Att barn har föräldrar som har råd att bli friska för att samhället skyddar dem. Sen kommer faktiskt allt annat sekundärt. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: