sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

Roliga stunder

Kategori: Allmänt

Att ha barn kan ibland göra att man hamnar i situationer man aldrig skulle hamna i eller att man skrattar så hårt att man får träningsvärk magmusklerna. 
Som när Nicco skulle byta bajsblöja på Ellie. Hon var hyper och ville inte ligga still, hon skrek och fäktade med armar och ben. Nicco blir irriterad och jag kommer fram för att underhålla Ellie. Nicco drar snabbt av blöjan och innehållet i blöjan dunsar ner på mattan. Jag börjar flabba, Ellie hänger på och till sist hänkar Nicco på i gapflabb. Jag skrattar ju åt att det ligger en bajskorv på mattan och Nicco skrattar tydligen för att vi skrattar för han märkte tydligen inte att bajskorven landat på mattan mitt framför honom. Eftersom jag trodde att vi skrattade åt samma sak gjorde jag honom inte uppmärksam på bajskorven. Ni kan nog gissa vad som hände sen? Jag tar loppan och ska sätta henne i duschen, efter nån minut hör jag "vaaaaaa faaaan, hjäääälp miiiig!!" 
Jaaa, självklart trampade han i bajskorven. Nicco kommer hoppande på ett ben mot duschen och fy fan vad vi skrattade! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: