sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

14 månader

Kategori: Allmänt

Ellie är 14 månader gammal nu. Det är så kul att följa hennes utveckling. Hon förstår mycket av orden vi använder varje dag. Hon hämtar saker man frågar efter, förstår vad vi ska göra när jag säger det och försöker säga mer och mer ord. Hon testar ständigt gränserna och jag vet inte hur många gånger jag använder ordet "nej" varje dag! Hon är rolig och skrattar mycket och busar in i det sista på kvällen. Hon är social och inte speciellt blyg alls. Hon går gärna fram till främmande människor och snackar lite eller petar lite på dem. Det hoppas jag inte försvinner. Jag har alltid tyckt det varit jobbigt med människor jag inte känner. Inte så farligt längre men när jag var yngre var jag vettskrämd för att vara i centrum. Mamma har berättat att jag tom sprang från bordet på min födelsedag när de skulle sjunga för mig när jag var liten.. Har alltid önskat att jag var social och utåtriktad, jag tror att livet blir mycket roligare och lättare då?! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: