sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

Alla barn är olika

Kategori: Allmänt

Läser en del mammabloggar och blir så förvånad över hur mycket de hinner med. Är det bara jag som inte kan sätta barnet på en filt med leksaker och då fixa massa saker? Nej troligtvis inte men det känns så. Jag har hur mycket som helst att göra men det är omöjligt när jag är med Ellie. På sin höjd kan jag lägga in en tvätt, diska undan lite eller plocka undan. Sen är hon inte nöjd längre. Det verkar som att andra mammor har tid till hur mycket som helst! Och de sitter ner och dricker kaffe eller äter med barnet pillandes på nån leksak i timmar.. Ja, alla barn är olika. Jag kan inte med loppan. Det ska vara action hela tiden med henne. Annars börjar hon gnälla och vill komma upp i famnen. Bara nu när jag sitter i soffan står hon vid mina ben och ber om min uppmärksamhet. Så med andra ord får jag inte mycket gjort på dagarna. Men egentligen kan det kvitta också. Det är ju som det är och hon är ju viktigast. Men ibland hade det varit skönt att sitta ner och dricka kaffe eller hinna måla de där möblerna som stått i verkstaden ett tag nu.. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: