sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

Att inte bry sig på samma sätt

Kategori: Allmänt

Innan brydde jag mig för mycket om hur andra såg mig. Både kroppsligt och till sättet. Nu bryr jag mig inte alls på samma sätt. Jag ska fan bada även om magen väller över och låren är fulla av celluliter. Jag skiter i vilket! Det är såhär jag ser ut. Och en sak kan jag säga i ärlighetens ord. Jag trivs faktiskt oftast med mig själv rent kroppsligt. Jag är tjock men jag har mått dåligt över det så länge och vill inte hata min fantastiska kropp som har fött ett liv och producerat mat till en bebis. Jag har för fan en frisk kropp! Sen har allt två sidor. Rent faktamässigt skulle det inte skada att gå ner 10 kilo och äta nyttigare, men vi vet inte hur länge vi får lov att vandra på jorden. Så jag tänker bara gilla det istället! 

Denna dam med sina skor alltså. Skor skor skor! Hon pekar på sina fötter och ler stort. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: