sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

Nattamat

Kategori: Allmänt

Har läst en del om sovmetoder för barn för jag känner att det där med att inte sova hela nätter börjar bli otroligt jobbigt. Det finns hundra olika metoder men jag gillar de inte alls. Att hon ska sova i sin säng på sitt rum är helt främmande för mig. Tänk om jag inte hör henne? Eller att hon ska ligga och skrika tills hon somnar själv? Helt ofattbart tycker jag! Jag lägger henne i sin säng som står brevid vår och sen vaknar hon efter ett par timmar och vill ha mat och sen sover hon hos oss i sängen tills det är dags att gå upp. Jag vill gärna ha henne i sängen men jag önskar verkligen att hon inte vaknade så ofta för mat. Och jag vill inte ge henne välling, vilket många gör så att barnet sover längre på natten. Så vi får la fortsätta som vi gör då. Kanske ska börja med att vagga henne istället för att ge mat på natten? Så kanske hon vänjer sig av med matandet.. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: