sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

Måndag igen

Kategori: Allmänt

Snart blir ju Ellie 6 månader som sagt. Nicco börjar undra lite försiktigt när vi kan låta någon passa henne några timmar. Inte så att han vill lämna bort henne men han vill nog hitta på något och har snackat om att han vill gå ut och äta en lördag eller så. Jag tycker det är lite onödigt att ta med henne ut en lördagskväll när folk är fulla och högljudda.. Inte för att det är något fel med det men jag känner mig inte bekväm med en bebis på wild west en lördagskväll. Möjligtvis en vardag. Och jag ammar ju fortfarande så det blir lite svårt att lämna bort tösa. Jag har ju bara varit borta från henne som längst 5 timmar och kanske 3-4 ggr i hennes liv så det blir nog tuffare för mig än för henne! Jag hade inte kunnat slappna av om jag lämnat bort henne, därav hade jag inte haft en rolig kväll. Jag tycker att hon är för liten ännu. Det får nog gå några månader till innan jag kan vara trygg med att låta någon annan ha henne. Sen att hon är så mammig gör ju inte saken lättare heller.. Men jag tycker att man ska curla bebisar! Jag tror det ger trygga och nöjda barn. Men nu pratar vi om bebisar och inte 2-3 åringar eller ännu värre, tonåringar.. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: