sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

Det var ett jäkla liv..

Kategori: Allmänt

Om den där amningen! Överallt, hela tiden. Läser en del mammabloggar och det är verkligen en het fråga. De som ammar mot de som inte ammar. De som inte vill amma alls och de som ammar i många år med samma barn. Varför är det så känsligt? Herregud, det är därför vi tjejer har bröst, för att kunna mata våra barn. De är inte till för någonting annat egentligen. Rekommendationen är helamning upp till 6 månader och sedan delamning upp till 2 år. Min personliga åsikt är att man bör amma om man kan just för att det är det bästa för barnet. Det skyddar mot sjukdomar, övervikt och PSD. Därför tycker jag att man inte bör vara allt för självisk och bara säga "jag vill inte" som många gör idag. Vill man inte just amma kan man ju pumpa, det går ju lika bra. Sen kanske alla inte kan och då är det ju som det är.. Sen vill jag inte amma ett barn som kan gå och tugga själv men då har ju redan barnet byggt upp eget immunförsvar och kan äta fast föda så då ser jag inte vitsen med att amma längre. Men alla gör som de vill, och det kan de la få?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: