sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

Babyboost

Kategori: Allmänt

Jag önskade mig blondinbellas bok i julklapp och har nu läst ut den. Hade ganska höga förväntningar då alla mammor tydligen tycker att den är jättebra. Men njaa. Helt okay bok så men inget speciellt. En sak störde mig i boken och det var att hon tycker att det är okay att låta sitt barn ligga och skrika i barnvagnen när man är ute. Enligt hennes exempel, i 15 minuter. Jag blir galen på sånt. Det är inte okay! Ett barn skriker för att de vill något och inte kan använda ord. Jag har själv varit där 100 gånger. Man har gjort allt och ungen skriker fortfarande. Men jag hade aldrig låtit ett barn ligga och skrika i 15 minuter utan att ta upp hon/han. Även om jag redan har provat allt. Om jag var ute hade jag tagit upp barnet och gett närhet osv. Barnet kanske inte blir tyst men du finns där iaf! Sen är allt relativt, hade jag varit några minuter hemifrån hade jag kanske inte gjort det. Och som ellie som är 17 månader, hon kan få sitta i vagnen och sura och gapa. Men det är inte samma sak med ett spädbarn! 
Babyboost får inget högt betyg av mig.. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: