sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

Och sen då?

Kategori: Allmänt

Jag har aldrig funderat speciellt över döden. Inte heller varit speciellt rädd för den. Rädslan att förlora någon nära har varit och är större. Men nu sen jag fått barn har jag blivit otroligt rädd om livet och rädd för döden. Jag tror ju egentligen att när man dör så är det slut. Som med alla levande organismer. Djur, blommor, människor. Alltså vetenskapligt, allt har ett slut. Men samtidigt på något sätt tror jag på anden. Men egentligen inte för att "själen" är ju hjärnan som formas olika på alla människor.. Naaa jag vet inte vad jag tror riktigt. Men det behöver man ju inte veta eller bestämma sig för vad man tror heller. Jag vet bara att livet verkar bli mer dyrbart när man får barn. Rädslan över att lämna sitt barn men också tanken på den sorgen barnet skulle få bära. Fan va sorgligt det blev nu! Jaja det är ju måndag. Jag är säker på att jag hade en poäng men den har jag tappat.. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: