sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

Inredning

Kategori: Allmänt

Loppan sover och jag ska titta på Ernst. Man får en del inspiration av honom, inte att göra just det han gör men att göra saker hemma. Jag kommer in i sånna perioder då jag bara vill hålla på med inredning och då händer det lite här och där. Sen kommer det månader när jag knappt gör någonting. Jag är inne i en sån period nu. Matsalsmöblemanget är nästan klart, har målat fönster på ovanvåningen och vi ska ta tag i golvet i både vardagsrummet och köket. I vardagsrummet ska det läggas ett nytt golv då parketten är sönder på flera ställen men det svider lite då det kommer kosta en del. Stort rum och vill lägga ett hyffsat bra golv där.. I köket ska det nog målas men vi funderar på om det inte är enklare att köpa plastmatta ändå? Men att måla är ju så billigt.. Sen har vi la börjat kolla lite på andra hus. Vi vet nog inte ens om vi vill flytta men ska vi inte flytta måste vi bygga ut. Huset är lite litet om man vill ha fler barn tyvärr! 




Modter och loppan campade lite igår! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: