sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

Ibland

Kategori: Allmänt

Ibland vill jag bara gå och lägga mig ett år! När Ellie vaknar och skriker tidigt och man knappt sovit någonting på hela natten och hon fortsätter att skrika för att hon har ont i magen. Och så jobbar Nicco, man är vrålhungrig och ingenting funkar för Ellie förutom att vara i ens famn. Och så gör det ont när man ammar, så har man ett sår vid röven, armarna har domnat bort för evigheter sen, ryggen gör förbannat ont och så ser man sig i speglen.. En aptrött mamma med kräks på kläderna och mjölk som läckt längs halva magen med risigt hår och stora mörka ringar runt ögonen. Ja då, just i det ögonblicket tycker jag faktist synd om mig själv. Fast jag vet att det finns de som har de mycket värre. Men just de minuterna vill jag bara gå och lägga mig i sängen och inte bry mig om något.. Tur det inte varar så länge, de där känslorna. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: