sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

Bananflugor

Kategori: Allmänt

Jag har satt ut fällor, jagat dem med dammsugaren, smällt dem med eltennisracket, städat noggrant och tömt sopen oftare än nödvändigt, hällt kokande vatten i alla avlopp och vaskar. Jag har provat allt! Förresten, det som funkar absolut bäst är att öppna en öl och dricka hälften, i med en droppe diskmedel och låta stå en natt. På morgonen tar man plast (snabbt som fan) över burken så de inte hinner ut så har du nog fångat de flesta. Men de jävlarna pippar och lägger ägg som kläcks på 24 timmar, det är därför de är så svåra att bli av med. Men iaf, idag hitta jag boven. En gammal morotspåse bland städgrejerna under vasken.. Fy fan vad äckligt, där krälade det kan jag lova! Äckliga djur! Att jag har missat den beror på att den låg jävligt gömd och att någon annan än jag lagt den där.. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: