sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

Den dagen vi fick reda på att du låg i min mage

Kategori:

Jag hade gått några dagar över förväntad mens men det är inget ovanligt så jag tänkte inte så mycket på det. Det var dagen efter min födelsedag och det kommer jag aldrig glömma för att vi skojade om att (eftersom jag var sen) det hade varit en häftig födelsedagspresent. Nicco hade varit iväg med en kompis och då köpt ett test utan att jag visste om det. På morgonen den 24 november kissade jag på stickan och det dröjde inte länge innan texten "Gravid 3+ veckor" kom upp. Nicco tittar på testet helt förvirrad som om att det vore ett stort mattetal han var tvungen att lösa.. Det var ju en chock men samtidigt så självklart. Trehundramiljoner tankar och ännu fler orostankar men glädjen var ännu större och när nicco gick till jobbet 20 min senare sa jag hej då pappa och så började resan för 35 veckor sedan och 18 kilo sedan.

Detta kortet är taget 30 min efter att jag kissat på stickan. Alltså i vecka 5, 6. Nu blir det lite avklätt men ni kan ju låtsas att jag är på stranden och har bikini på mig.
Den andra bilden är tagen i v.34 och plus 18 kg!



Och anledningen till att jag ser så risig ut är att jag alltid tar veckobilderna på morgonen..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: