sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

Tjejer

Kategori: Allmänt

Alltså varför har ni helammande mammor inte sagt hur fantastiska ni är?! Herrejävlar! Man måste ha nån konstig extraväxel för att orka med att helamma i så många månader. Att gå upp ibland 5-6 gånger eller mer per natt, alla nätter och att fortfarande fungera som människa är fan beundransvärt! Man sover ju aldrig en hel natt. Innan så samsov vi och jag liggammade men nu den senaste veckan har jag gått upp på natten och satt mig i soffan och ammat och sen lagt henne i spjälsängen igen för att hon ska vänja sig att sova i sin säng. Plus att hon äter bättre om man sitter upp så då behöver hon inte äta lika många gånger.. Och jag är så trött att jag blir knäpp. Vänjer man sig eller?!

En sak är säker, hade det varit männen som ammade hade det varit ett jäkla hallå. Man hade kanske fått amningsstolar och kuddar, amningsbidrag mm av staten..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: