sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

Napp

Kategori: Allmänt

Jag har funderat fram och tillbaka om det här med napp. Nicco ville att hon skulle ha napp men jag var lite osäker eftersom det kan bli svårt att avvänja dem från nappen sen. Så jag gjorde min hemläxa och läste på om napp och det finns ju nästan bara positiva saker med napp. Speciellt att det minskar risken för plötslig spädbarnsdöd. Okay hon ska ha napp tänkte jag när jag läste det. Så nu tränar vi nappanvändning. Hon har inte fått kläm på det riktigt än men det kommer nog. I början spottade hon bara ut den men nu kan hon ligga med den ett tag innan den ramlar ut. Och i ärlighetens namn är nappen en befrielse. Ellie gillar och bara ligga vid bröstet utan att äta utan bara sutta och med nappen kan hon ligga och sutta utan att jag blir sittandes. Men självklart är det även mysigt att hon ligger hos mig länge men det kan bli lite stressande när man ska iväg eller är hemifrån.
Alltså, napp is the shit! Så ni vet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: