sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

En vecka

Kategori: Allmänt

Inatt blir Ellie en vecka gammal! Usch va tiden går, imorgon kanske vi vaknar och hon är 14?!

Ikväll ska vi på föllsekalas i partytält, känner att det drar lite i min öltarm. Enligt nya rön får man dricka ett par öl om om helammar vilket jag gör men det känns ändå fel på nå vis? Och även om jag kan pumpa så hon får "ren" mjölk även om det inte behövs borde man kanske vänta tills hon blir lite större? Fast å andra sidan varför får pappan va lite salongsberusad när mamman är nykter men det känns konstigt tvärtom?
Sen å andra sidan är det inte livsviktigt med de där ölen heller men det hade varit trevligt att få en sommarkväll med en öl.

Nu ligger jag och Ellie och snackar skit i soffan. Hon har fått frulle och jag kaffe. Idag snackar vi mest om hur hon kunde bli rödhårig och om hur lycklig hon gör sin mamma varje jäkla sekund över att bara finnas! Allt med henne gör mig lycklig lång in i benmärgen. Hennes små nariga händer, hennes små fötter som dansar i luften, en liten buse i hennes näsa eller en bajsblöja..

Hej hej från vagnen :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: