sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

Efter 1 vecka

Kategori: Allmänt

Ja man vet ju att kroppen aldrig kommer att vara densamma efter en graviditet och en förlossning men hur lång tid tar det innan magen drar ihop sig någorlunda iaf? Eller den kanske blir såhär nu?
Fick dessutom ganska mycket bristningar på magen, nästan alla kom när jag gick över tiden och de går ju definitivt inte bort. Tur att de är "vita" och inte rosa/röda/lila. Men vet ni vad det värsta är? Att jag har blivit så himla slapp i huden! Vet inte om det kommer försvinna. Nu menar jag inte bara på magen utan överallt, benen, armarna, rumpan.. Som att jag har några storlekar för stor hud? Och celluliter från helvetet.. Ja, snygg och slank är man ju inte direkt! Men jag ska faktiskt ta tag i det snart, ska bara lära känna min lilla loppa och komma in i rutiner med henne sen ska jag börja med lchf och massor av barnvagnspromenader! Till jul föreställer jag mig en något smalare och hälsosammare mamma! Har tappat lite över 10 kg på 1 vecka. Men det kanske är ganska kul att kunna säga att man vägt tresiffrigt? Nä föresten, det är det inte..

Övertid vs. En vecka efter förlossning.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: