sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

7 timmar

Kategori: Allmänt

Yeah sovit sju timmar (liggammar) och jag väcker Ellie vid sju! Hur snäll unge?! Igår var nog första dagen vi hade det lite körigt här hemma. Jag lagar en carbonara och har lämnat över Ellie till nicco. Hon lägger en full bajsblöja och mer därtill då blöjan måste ha suttit fel för hon hade bajs upp till öronen nästan.
Han byter men hon har ju fort. bajs överallt så det får bli ett bad. Nicco ska bada henne, det är bajs överallt, jag försöker laga mat, telefonerna ringer, zelda sitter vid dörren och vill ut, jag för göra om maten för jag hittar en pälsäng i den och Ellie skriker efter mat. Nicco ropar efter mig.. Handdukar ligger överallt och det är tom bajs på golvet. Jaha tänker jag, nu är vi verkligen småbarnsföräldrar.. Säger man så även om man "bara" har ett barn? Kanske småbarnförälder?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: