sommarbebis.blogg.se

En blogg som skrivs för att komma ihåg alla dagar med Ellie. En dag skrivs allt ut och blir en minnesbok över graviditeten och livet med barn. Men det blir en del inredning och lite annat också!

En man i plast

Kategori:

Nu får man la säga att våren är här! Som vi väntat på den jäklen..

Hörde ni om juden (ortodox) som plastat in hela sig och satte sig på ett flygplan för att ta sig från plats A till B? Bilder på denna man har cirkulerat lite överallt på nätet. Han sitter på ett plan och läser tidningen som om allt är i sin ordning. Folk trodde att det var p.g.a att vi kvinnor är så smutsiga så hans religion säger att han inte får ha någon kontakt med kvinnor som har mens och det blev ett jäkla liv på feministerna. Den förklaringen fick mig att skratta för mig själv och samtidigt skaka på huvudet för religionens vettiga regler och människans ständiga dumhet gällande mycket av religion. Samtidigt funderar jag på om jag hade kunnat hålla mig från att peta hål på plasten och ge honom lite av mina smutsiga mensbakterier eller vad det nu är han är rädd för..

Men det som var det roliga var att detta inte alls var anledningen till varför han plastat in sig. Härligt tänkte jag att vi kvinnor kanske inte är så smutsiga ändå! Den riktiga anledningen var mycket logisk. Han skulle antagligen flyga över kyrkogårdar och som vi alla vet är det där vi begraver de döda. Och han får inte ha någon kontakt med döda eller vara i närheten av döda så för att skydda sig plastade han in hela sig.
Att han var sådär 10,000 m över kyrkogården var tydligen inte tillräckligt, inte heller flygplanets stål skyddade honom! Men plasten, den är ogenomtränglig... Och vi kvinnor är inte så smutsiga.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: